Hand-out ‘Moraal en Pluriformiteit’
Inspirerende Personen: Marinus van den Berg
Als geestelijk verzorger leerde hij zichzelf te luisteren naar de levensvragen van mensen die stierven, hij stopte zijn pensioen om de vragen te horen van overlevenden van het coronavirus.
Onderwijs in coronatijd
Leerlingen groeien in deze periode in zelfstandigheid, digitale vaardigheden en het vermogen tot samenwerken.
Dubbel Interview
Piet Fortuin (CNV) en Hermen van Dorp (Actioma) over katholiek sociaal denken in hun organisaties.
VKMO-Webinar: Waar komt (volgens u) onze moraal vandaan?
Eerste dialooggesprek aanstaande dinsdag 2 maart vanaf 20 uur met mgr. De Korte en Dirk Verhofstadt.
Veertigdagentijd op school: leren essentiëren
School is de plek waar je leert over jezelf, over de ander en over de wereld.
Vastenactie: Wandel voor een ander
Maak gezamenlijk een voettocht van 9200 kilometer!
Opinie: Media fungeren als publiciteitsmachine voor populisten
Hubert Hendriks: ‘Media moeten geen spreekbuis zijn, hebben de plicht ook zelf moreel te oordelen.’
Verus: ‘Praten over achterstanden voelt als diskwalificatie.’
Heb meer vertrouwen in de onderwijsprofessionals voor de klas.
Voorkom verder psychisch drama onder jongeren
Column voormalig psychiater Armand Höppener over gevolgen coronacrisis onder jongeren.
Oudenbosch, dorp met een bijzonder katholiek verhaal
Roomser dan Oudenbosch zijn maar weinig steden in Nederland.
Dubbel Interview
Carlien Geelkerken en Manon Vanderkaa over een start als directeur in coronatijd en over de verschillen van het aansturen van een organisatie met en zonder katholieke identiteit